وبلاگ جریح

وبلاگ جریح

وبلاگ جریح

وبلاگ جریح

وبلاگ جریح

تقویت حافظه

يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۴ ب.ظ

راه ها و روشهای “تقویت حافظه” کوتاه مدت و بلند مدت

تقویت حافظه,تقویت حافظه برای درس خواندن,تقویت حافظه کودکان,تقویت حافظه نصرت,تقویت حافظه و تمرکز,تقویت حافظه تصویری,تقویت حافظه,تقویت حافظه کوتاه مدت

راه ها و روشهای تقویت حافظه کوتاه مدت و بلند مدت

 به گزارش بی اس ام اس حافظهی ما توانایی ذخیره‌سازی هر اطلاعاتی را در هر حجمی که داشته باشد، دارد و صحت این امر نیز به خود ما برمی‌گردد. درست است که این قدرت در همه افراد یکسان نیست اما مطمئناً هر فرد سالمی این قدرت را دارد. حافظه به انواع مختلفی چون حافظه شنوایی، حرکتی، بینایی، چشایی، بویایی و لامسه تقسیم می‌شود. اینکه اینترنت باعث تضعیف و یا قدرت گرفتن حافظه شود نیز به خود ما بستگی دارد. اگر برای فکر کردن به هر چیز کوچک و بزرگی به سراغ اینترنت رویم و هیچ چیزی را به حافظه‌ی خود نسپاریم، تأثیری منفی و هرگاه آن اطلاعات را به ذهن خود بسپاریم و از هر راهی به دنبال جواب سؤالات خود باشیم، حافظه‌ای قوی خواهیم داشت.گرسنگی، چاقی و لاغری بیش از حد، مصرف شیر، نوشابه‌ها و مصرف چای بعد از غذا باعث کاهش حافظه می‌شود.

راه‌های دیگر تقویت حافظه؛ تغذیه و ورزش مناسب، مسواک زدن، خوردن غذاهای حاوی گلوکز و کلیسیم و فسفر و ویتامین(مثل خرما، عسل، هویج، پرتقال، سبوس گندم و لبنیات)، مطالعه‌ی روزانه(حداقل نیم ساعت در روز)، مصرف کندر، گذاشتن حنا بر سر، ذکر صلوات و آیت الکرسی، خوردن گوشت گردن(مثل بز و مرغ)، دائم‌الوضو بودن، پوشاندن سر در هنگام سرما و بعد از استحمام، حجامت پشت گوش‌ها و یا سر در افراد گرم مزاج، حفظ و تلاوت قرآن، حفظ شعر، مثبت اندیشی، کم حرفی، خوشرویی، استفاده از نانی که 13 ساعت از پختش گذشته باشد، تقسیم بندی اطلاعاتی که یادگیریشان دشوار است، خوردن گوش ماهی، مصرف انواع مغزها، درمان کم خونی و مصرف مواد غذایی حاوی آهن، اجتناب از مصرف لبنیات به همراه غذاهای آهن‌دار و خوردن صبحانه‌ای کامل و مقوی.

شکرتیغال اثر مثبتی بر حافظه و قدرت یادگیری دارد.

گیاه «بادرنجبویه» مدتهاست که توسط پزشکان مشرق زمین، برای درمان و از بین بردن مشکلات خلقی استفاده می گردد و همچنین مصرف آن جهت سردرد با منشاء عصبی، ضعف حافظه و خستگی روحی مفید و نافع است.

گیاه دارویی دم اسب به دلیل داشتن سیلیس برای ترمیم شکستگی‌ها مؤثر و مفیداست همچنین دردهای مفصلی را تسکین می‌بخشد اما مصرف بیش از حد آن باعث بروز اسهال و اختلالات گوارشی می‌گردد قابل ذکر است که سیلیکای موجود در آن با تقویت بافت های پیوندی مغز و سلول های عصبی، حافظه ضعیف را تقویت می نماید.

خودارضایی باعث کاهش حافظه و قدرت یادگیری می شود

عدم تعادل در راه رفتن و یا از دست دادن حافظه به سورت دوره‌ای می تواند از علائم سرطان ریه باشد

پیشگیری از آبریزش بینی بدون درمان علت آن، باعث کاهش حافظه و شدیدتر شدن سینوزیت می‌شود.

منابع:

هوش پارسی

سیمرغ

تقویت حافظه

  • ربیع حسنلو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی